سایت بزرگ آموزشی تفریحی

باغی بودم

علل التهاب در ناخن

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۵۶ ب.ظ

علل التهاب در ناخن

علل پارونیشیا باکتریایی آسیب قبلی به ناخن است، مانند زخم ناخن، ناخن یا ریشه ناخن. باکتری هایی که این عفونت را ایجاد می کنند معمولا استافیلوکوک هستند. پارونیشیا قارچی ناشی از عفونت قارچی یا مخمر است. به طور کلی، کوتیکول محل جایی است که پوست به ناخن می رسد و اتصال ظریف بین آنها نامیده می شود. اگر به هر دلیلی آسیب دیده باشد، منجر به معرفی پاتوژن ها به سایت و رشد و تکثیر آنها می شود. از آنجا که باکتری ها شایع ترین فاکتورهای موجود در منطقه هستند، اغلب موارد انباشت گره در این بیماری وجود دارد.
عوامل التهابی در ناخن

آسیب ناشی از ناخن انگشتان دست یا پا شما به علت قرار گرفتن در معرض رطوبت (مانند شستشوی ظرف شستشو، شستشو، شستن ماشین و مراقبت در منزل) رخ می دهد. دیابت همچنین یک عامل خطر برای پارونیشیا است. شستشوی مکرر دست یا پا می تواند چربی های محافظت کننده پوست را کاهش داده یا از بین ببرد و راه را برای پاتوژن ها وارد کند. بعضی از داروها گاهی اوقات باعث پارونیشیا می شوند، بنابراین شما همچنین باید دارو مصرف کنید. در افرادی که دستها در آب زیاد هستند، مانند کسانی که به طور مرتب یا تمیز می شوند، کسانی که به گوشه های ناخن آسیب می رسانند، مانند زخم ناخن یا آسیب دیدن گوشه ناخن در هنگام پانسمان، یا خارش ناخن، از دستکش یا مصنوعی ناخن از زمان ظهور یک محیط مرطوب که منجر به رشد میکروب ها شده است، مدت زیادی است. افراد مبتلا به دیابت بیشتر احتمال دارد این عفونت را توسعه دهند.
علائم التهاب در ناخن

شایع ترین علامت این بیماری تورم و قرمز و بافت های دردناک اطراف ناخن است. ممکن است تورم و قرمزی در طرف، گوشه یا عقب ناخن وجود داشته باشد. در موارد شدیدتر، ناخن ممکن است قرمز و متورم شود یا حتی التهاب ممکن است زیر ناخن گسترش یابد. هنگامی که علت عفونت باکتریایی امکان پذیر است، می تواند در منطقه نفوذ کند و این می تواند در گوشه، کنار، پشت و یا حتی زیر ناخن باشد. حرکت اندام انگشتان دست بدون درد است. در پارونیشیای باکتریایی، شروع سریع علائم و افزایش تدریجی و تدریجی نوع قارچ. ناخن ممکن است تغییر شکل داده شود، رنگ ممکن است تغییر کند یا حتی از کف خارج شود.
راه جلوگیری از التهاب در ناخن

سه راه برای انجام این کار وجود دارد: - جلوگیری از دست دادن و پا با رطوبت - جلوگیری از برش ناخن - جلوگیری از آسیب نوک انگشت
درمان التهاب در ناخن

شستشوی ناخن با صابون سه تا چهار بار در روز برای کاهش درد توصیه می شود. اکثر پارانیشیا حاد باید با آنتی بیوتیک ها مانند cefalexin یا dicloxacillin درمان شوند. اگر شما یک تچیکاردی سپتیک دارید، ممکن است نیاز به خلط خلط داشته باشید و ممکن است پزشک شما به ندرت یک تکه ناخن را برداشته باشد. پارونیشیا باکتریایی با دو هفته درمان درمان می شود. Paronychia مزمن با کرم ضد قارچی مانند کتوکونازول درمان می شود. همچنین داروهای استروئیدی ملایم مانند کورتیزول برای کاهش التهاب و قرمزی پوست استفاده می شود. داروهای استروئیدی هرگز نباید برای درمان پارونیشیا مزمن استفاده شود. پارانیشیا قارچی مزمن است و درمان آن ممکن است 6 ماه درمان باشد. عود در هر دو نوع پارانیشیا شایع است و در هر دو مورد مراجعه به پزشک برای بررسی و درمان مناسب ضروری است. آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت پارونیشیا استفاده می شود. ممکن است نیاز به جراحی جزئی در مواردی وجود داشته باشد که انباشت گره در ناخن وجود دارد. در این عمل، پزشک، آبسه قرنیه ناخن را از بین می برد و ممکن است نیاز به حذف یک قسمت کوچک ناخن داشته باشد. جمع آوری دست در آب گرم نیز توصیه می شود سه بار در روز، هر 15 دقیقه. بهتر است صابون یا عوامل ضد باکتری داشته باشد. در موارد پارونیشیا قارچی، درمان با استفاده از داروهای ضد قارچی انجام می شود و بیمار باید سعی کند دست خود را تا آنجا که ممکن است خشک نگه دارد. پارونیشیا باکتریایی معمولا به راحتی درمان می شود، اما نوع قارچی آن مقاوم به درمان است و ممکن است چند ماه طول بکشد تا درمان شود. اگر عفونت شدید باشد، آبسه گوش ناخن ممکن است گسترش یابد و عفونت به تاندون یا استخوان و یا حتی به جریان خون گسترش یابد. در عفونت های مقاوم، ناخن ممکن است به طور دائم تغییر شکل داده شود.

  • کاظم باغی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی